Highlighted
Mikeman9500
Audible Advocate
  • 5
  • 2
  • 0
Registered since

May 19, 2018

Soundsport free falla auricular izquierdo

Hola buenas a todos!! El primer día me fui a correr y me falló el auricular izquierdo. El sonido de paraba y volvía al rato, incluso se paraba por completo. Y ahora me doy cuenta que si me tapo con la mano el auricular derecho, el auricular izquierdo deja de sonar. La conexión bluetooth no era excelente entre ambos?? He hecho todo lo que pone en solucionar problemas pero sigue igual. Tendré que hablar con el servicio de atención al cliente. Gracias a todos
27 REPLIES 27
Moderator

Re: Soundsport free falla auricular izquierdo

Hi Mikeman9500,

Thanks for posting. I would agree that talking to your local Bose support would be the best option for you. Here is a link you can use. Click on your country, scroll down to "Contact Us".

Regards,

Tony - Community Support

Fabian75
Audible Advocate
  • 4
  • 1
  • 0
Registered since

May 28, 2018

Al parecer está falla es bastante frecuente , yo he comprado unos hace una semana y tengo el mismo problema con el auricular izquierdo, y en otros foros se repite el mismo comentario sin ninguna solución, lamentable para lo que se espera de bose
Ediazr
Silent Starter
  • 1
  • 1
  • 0
Registered since

Jun 27, 2018

Hola pudistes solucuonar el problema del auricular izquierdo?
tengo ese mismo problema y me gustaria saber si lo pudistes arreglar.
Moderator

@Ediazr thank you for your writing in. If you notice the left earbud turning off, try pressing the Bluetooth button to wake it. If this does not help, the left earbud battery may be fully drained. To check this:

1. Place the left earbud into the charging case for one minute, allowing it to charge (make sure the charging case also has a charge). 

2. After it has charged for a minute or more, remove the left earbud and see if it reconnects.

3. If it reconnects, open the Bose Connect app on your mobile device to check the battery percentage.

If the battery percentage is low (close to zero), we have verified that the left earbud's battery is depleted and needs charging. 

If this does not help or improve, I encourage you to contact your local Bose Support for further assistance. They will work with you to discuss your service options. Here is a link to get contact information. Just select your region, and kindly scroll down to where you see "contact us". 

Thank you again,

Mohsin 

XaviCG
Friendly Fanatic
  • 7
  • 3
  • 0
Registered since

Jul 14, 2018

Yo compré los auriculares hace 3 días y el auricular izquierdo se desconecta y reconecta continuamente. He leído en otros foros de Bose que es un fallo común en este modelo. El auricular derecho hace de 'master' y envía la conexión al auricular izquierdo y esta falla, especialmente en exteriores. Es una experiencia frustrante ya que el sonido y la comodidad del producto son excelentes. Tiene Bose intención de actualizar el firmware para solucionar el problema? Creo que deberían reconocer que están vendiendo un producto con fallos estructurales. Parece increíble que una empresa con el renombre de Bose nos venda un producto que no funciona.
Moderator

Hi XaviCG,

Thanks for the post. I would recommend updating your headphones using the Bose connect app or by going to btu.bose.com. Should that not work I would contact your local Bose support. Here is a link you can use. Click on your country, scroll down to "Contact Us".

Regards,

Tony - Community Support

XaviCG
Friendly Fanatic
  • 7
  • 3
  • 0
Registered since

Jul 14, 2018

Dear Tony,
The headphones have been updated with the last firmware version, nevertheless the problem persists. The connection between the two earbuds is extremely weak and this produces intermittent disconnections in the left earbud. This problem is due to a structural problem in the design of the headphones. I think that this is a big problem for Bose's reputation and Bose Bose should recognize that the problem exists and should work to give a satisfactory solution for their clients.
Camofencing
Audible Advocate
  • 2
  • 1
  • 0
Registered since

Jul 28, 2018

Ya descubri como solucionar el problema yo lo tengo hace un par de dias y me pasaba lo mismo. Pero me di cuenta de que todos los que no tenian el problema los iniciaban con la app y yo no lo inicie con la app lo hice mucho despues y le cambie el nombre y todo. Lo que hice fue olvidar de mi dispositivo los audífonos y de la app, despues los volvi a iniciar como si fuera la primera vez que los abria pero los inicie con la app y ahora no se me desconectan entre si. espero les sea de ayuda
DaniCortegano
Silent Starter
  • 1
  • 2
  • 0
Registered since

Sep 12, 2018

Te sigue funcionando correctamente? Los he comprado hoy, estoy probandolos y no para de desconectarse el auricular izquierdo. Esta descargandose actualización espero que vaya bien.