Highlighted
Member
  • 0
  • 3
  • 0
Registered since

Dec 20, 2019

L1 Compact aufrüsten?

Hallo

ich verwende als Keyboarder mit Gesang 2x Bose L1 Compact als Livemusiker, bis gut 100 Personen 

in Gebäuden soweit ok. Allerdings brauche ich für größere Veranstaltungen ( im Freien bis 300 - 500 Personen )

mehr „Druck“. Ich spiele keinen Hardrock ...Was ist ist zu empfehlen, was kann ich im System sinnvoll einsetzen.

Besten Dank im Voraus 

5 REPLIES 5
Highlighted
Professional Legend
  • 1415
  • 48121
  • 1
Registered since

May 11, 2020

Re: L1 Compact aufrüsten?

Hi, Jürgen Maria.

Thank you for joining the Bose Portable PA Community.  Welcome.

I'm sorry I cannot reply to you in German.

Jürgen Maria posted:

Hallo

ich verwende als Keyboarder mit Gesang 2x Bose L1 Compact als Livemusiker, bis gut 100 Personen 

in Gebäuden soweit ok. Allerdings brauche ich für größere Veranstaltungen ( im Freien bis 300 - 500 Personen )

mehr „Druck“. Ich spiele keinen Hardrock ...Was ist ist zu empfehlen, was kann ich im System sinnvoll einsetzen.

Besten Dank im Voraus 

----

Hi

as a keyboardist with vocals I use 2x Bose L1 Compact as a live musician, up to 100 people

in buildings as far as ok. However, I need for larger events (outdoors up to 300 - 500 people)

more pressure". I don't play hard rock ... What is recommended, what can I use in the system?

Thank you in advance

Bose has products that are better suited to larger events (outdoors up to 300-500 people).

Since you are not playing hard rock, and you like your L1 Compacts, you will probably enjoy using the L1 Model II with a B2 bass module. You should need only one system.

Does that help?
ST

Highlighted
Contributor
  • 44
  • 109
  • 0
Registered since

Jul 19, 2018

Hallo! Ich bin mit "ST" einverstanden, das ich auch besitze und benutze zwei Bose L1 Compacts für kleinere Menschenmengen, normalerweise nicht mehr als 120 oder so. Für 300-500 Personen müssten Sie wirklich auf ein Bose L1 Modell 2 oder ein Bose F1 System mit Subwoofern umsteigen, wenn Ihre Musik mehr Schlagkraft erfordert. Viel Glück! (übersetzt mit Google Translate)

Highlighted
Member
  • 0
  • 3
  • 0
Registered since

Dec 20, 2019

Mit dem vorgeschlagen System spiele ich dann nur noch Mono?

Reicht es nicht, ein oder zwei B2 Bassmodule zu den L1 Compact hinzuzufügen ...wenn ja, wie bringe ich die dann  sinnvoll hintereinander geschaltet.

Ich möchte möglichst bei Bose bleiben, denn ich  schätze den klaren Klang und die Verhältnismäßigkeit des Gewichts bei Liveauftritten, sowie der durchdachten und simplen Aufbauweise.

Highlighted
Professional Legend
  • 1415
  • 48121
  • 1
Registered since

May 11, 2020

Hi, Jürgen Maria.

Please see below. Thank you.

Jürgen Maria posted:

Mit dem vorgeschlagen System spiele ich dann nur noch Mono?

With the proposed system do I only play mono?

Yes, mono. Even if you run stereo - for 300-500 people outdoors - most of those people will not hear stereo even if you have two loudspeakers.

If you want to run stereo for you on the stage, you can continue to use your two L1 Compacts. Then add a ToneMatch mixer (you probably need one anyway) to mix the signal stereo signal to mono to drive the L1 Model II.

Reicht es nicht, ein oder zwei B2 Bassmodule zu den L1 Compact hinzuzufügen ...wenn ja, wie bringe ich die dann  sinnvoll hintereinander geschaltet.

It is not enough to add one or two B2 bass modules to the L1 Compact ... if so, how do I put them together in a sensible way?

The L1 Compact was not engineered to support extra bass modules. The B2 bass modules work only with the L1 Model 1S and L1 Model II. Both of those models have electronic processing (EQ, crossover, amplifier) built into the power stand. The L1 Compact does not have that capability.

Ich möchte möglichst bei Bose bleiben, denn ich  schätze den klaren Klang und die Verhältnismäßigkeit des Gewichts bei Liveauftritten, sowie der durchdachten und simplen Aufbauweise.

I would like to stay with Bose if possible, because I appreciate the clear sound and the proportionality of the weight when performing live, as well as the well thought-out and simple construction.

Yes, if you appreciate these features of the L1 Compact, then you will like and enjoy the L1 Model II.

ST

Highlighted
Member
  • 0
  • 3
  • 0
Registered since

Dec 20, 2019

Vielen Dank für die klärenden Antworten!

Gruß 

Jürgen Maria