Pez
Audible Advocate
  • 1
  • 13
  • 0
Registered since

Dec 17, 2018

Re: Base module 700 very weak bass

Hi Tony,
You sure there isn't other solution before? As I said, when I do adaptiq calibration can hear the basses.
And who would pay the shipment?

Thank you!

Pez
Audible Advocate
  • 1
  • 13
  • 0
Registered since

Dec 17, 2018

Ciao!
Anche tu hai problemi con il Subwoofer molto debole nel guardare film?
Ciao ciao
Dmzarco
Audible Advocate
  • 2
  • 4
  • 0
Registered since

Dec 13, 2018

Ciao Pez, si, si presenta dopo aver calibrato con Adaptiq, per la precisione:

• Se calibro con il modulo bassi a sinistra della barra sono troppo alti (sx e vicino alla barra). Trema il pavimento!
  • Se calibro dove invece io lo vorrei installare, a dx sposato di circa due metri, i bassi sono quasi inesistenti.
  • Senza calibrazione diventa neutro, manca l'effetto "Punch"

Conta che la stanza sia per dimensione che per posizionamento della barra è quasi identica alla tua (appena più lunga).

Penso che sia un problema del software di calibrazione, inoltre non capisco come non sia possibile capire il formato che la barra stia elaborando (nel m io caso tramite cavo HDMI e ARC), è una mancanza molto pesante.

Ciao

Pez
Audible Advocate
  • 1
  • 13
  • 0
Registered since

Dec 17, 2018

Ciao Dmzarco,
Stranamente io non rilevo questa differenza di bassi nel Subwoofer tra sx e dx (ho fatto delle prove).
Ieri ho resettato e riprovato più volte:
- ho calibrato soundbar e Subwoofer insieme
- ho calibrayo solo soundbar, Subwoofer aggiunto solo in seguito.

Devo dire che durante la calibrazione più ti allontani, più senti i bassi che si regolano (addirittura entravo in altri locali).
Quindi forse i bassi funzionano, ma comunque non ho avuto successo e i bassi sono sempre troppo deboli.
Highlighted
Tonya20a
Audible Advocate
  • 6
  • 6
  • 0
Registered since

Dec 7, 2018

Incredible strugle I have with this system, having the Alexa vs LAN issue, than my bass module went lost during delivery and so on. Anyway it arrived, so I was happy to plug it in, do the recalibration and bang - virtually no bass at all. Very upset on that. Though got into that thread. So I deleted all my additional speakers. Added the two sorround speakers back, made the calibration again and attached the bass module afgterwards. Now I have some bass, but basically only at significant volume (above like 40%) and with the BASS +100 settings in the bose music app. Otherwise Bass module seems to be non-existing.

I used to have a EUR 100 Active woofer befor connected to an entry level Onkyo systems, so not that I’m having extremly high expectations, though using Return of the King’s battle scene where the Mammouths are marching in agains Rohan - if you know that scene - as test scene it is clearly that my onkyo with the EUR100 bass had a superior performance making me feel the steps in my stomac.

My question would be:

1. How can I see what is the performance of the Bass Module it is delivering (is there a log file showing this or some other solution),

2. Is there a test tone possibility for Bose Music App to test the speakers at a standard level (I can here this during adding the sorround speakers and the bass module but can’t repoduce it without deleting them)?

3. Is it possible to adjust the bass module performance manually - I would be happy to see the bass performance delivered at 40% volume at lower volumes... (it might help makeing the bass module +100 and all other modules -100, but I’m not sure that these setting are for the soundbar itself as well or only for the added speakers...

Thanks,

Toni

gongai
Audible Advocate
  • 2
  • 7
  • 0
Registered since

Dec 22, 2018

Same here.

New 700 Soundbar and 700 Siub plus rears.

Great imersion, good soundstage but weak bass.

Sub is working, can hear ti during AdaptIQ, but no punch at all.

Very disapointing.

Please adjust.

Dmzarco
Audible Advocate
  • 2
  • 4
  • 0
Registered since

Dec 13, 2018

Ciao, è tutto molto strano, io per avere un setup decente ho sistemato il sub a sx di circa un metro dalla barra , calibrato spostandomi il meno possibile dal punto ottimale (escursione max di circa 1,5 metri sx/dx e 50 cm di profondita).

Poi ho rimesso il sub a dx a circa 1 metro di distanza dalla sub e 2 metri di profondità.

Infine ho messo i bassi a -40 nella app (troppo forti altrimenti).

per me è un grosso problema di software!

Bubbaloo
Animated Arbiter
  • 14
  • 54
  • 1
Registered since

Dec 24, 2018

I still get crappy bass from the $700 bass module. Any other solutions?
Pez
Audible Advocate
  • 1
  • 13
  • 0
Registered since

Dec 17, 2018

I've tried with a friend who owns a Bose and another friend who has another brand. No success at all. 

I've returned all the products after that. Really disappointed. 

Goodbye.

Bubbaloo
Animated Arbiter
  • 14
  • 54
  • 1
Registered since

Dec 24, 2018

But this doesn’t make sense at all. There are people giving this product 4.8 stars almost everywhere. What gives? The bass is almost none existent.